-->

Warna Cat Rumah Trend 2021


Warna Cat Rumah Trend 2021 - Pilihan warna cat rumah berikut ini akan membantu anda mencari inspirasi warna cat dan perpaduan yang selaras dengan trend 2021.

Tahun 2021 ini dunia property tengah memasuki masa kejayaan gaya retro moden. Berbeza dengan gaya retro klasik yang berani menunjukkan warna yang kaya warna dan permainan geometrik yang demikian dominan, maka tahun 2021, warna cat rumah lebih pada permainan warna dalam penggredan yang berbeza-beza serta bentuk-bentuk yang tidak konvensional.
Konsep retro yang sedikit mengangkat nuansa menembus batas dan keceriaan masih diusung dengan jelas pada gaya kediaman moden, bermula dari pemilihan warna cat rumah, warna interior hingga bentuk-bentuk perabot yang tidak standard.
Tetapi tentu saja ada yang khas dari gaya retro moden di tahun 2021. Dan bila keunikan ini dikenakan dalam urusan pemilihan warna cat rumah, berikut ini adalah permainan warnanya.Permainan warna dari kedua-dua warna di atas adalah pengimbang dari nuansa warna turquoise, pilihan warna kuning soft, warna hijau lime yang ringan boleh memberi rasa segar pada rumah.
1. Warna MarsalaSukar menterjemahkan warna ini sebagai sebahagian dari warna apa, kerana ada unsur merah, coklat dan jingga yang berpadu di dalamnya. Dan ini membuat warna ini juga sangat leluasa anda padukan dengan warna lain dalam kediaman. Warna ini gelap sehingga memberi kesan menyempitkan, jadi untuk rumah minimalis anda perlu sangat bijak menggunakannya.
2. Warna Gradasi jingga dan merah jambu
Pada dasarnya warna utama dari tahun 2021 memang Marsala, jadi apabila bicara soal gradasi yang sesuai sudah tentu permainan warna pink dan jingga dalam penggredan yang ringan dan lembut. Sebut saja warna amber, copper, soft pink, sehingga warna liat yang muda.
3. Warna turquoiseSelain warna Marsala yang tua, warna cerah dank has dengan nuansa retro adalah warna turquoise. Warna ini menghadirkan rasa eklektik, klasik, sejuk sekaligus retro. Anda boleh bermain dengan gradasinya untuk anda sesuaikan dengan ukuran dan warna dalaman.
4. Warna kuning dan hijau


Warna Cat Rumah Trend 2015 

Warna Cat Rumah Trend 2015

Warna Cat Rumah Trend 2015

Warna Cat Rumah Trend 2015

Itu tadi beberapa pilihan warna cat rumah yang sesuai dengan trend hunian di tahun 2016. Anda bisa mengambil inspirasi dan adaptasi dengan selera Anda dan style dari hunian Anda sendiri untuk hasil yang lebih personal dan selaras.






Baca Juga :
Teras Rumah Minimalis

Iklan Atas Artikel

.

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel