-->

Reka bentuk Rumah Mewah dengan Kos Rendah




Reka bentuk Rumah Mewah dengan Kos Rendah - Tak selamanya menghadirkan kediaman dengan reka bentuk rumah mewah harus membuat anda mengalirkan kantung sampai kosong. Anda masih boleh bermain pintar dengan mencari celah yang ringan kos tetapi masih mampu menghadirkan kesan mewah pada reka bentuk rumah.
Bagaimana caranya membuat reka bentuk rumah mewah yang tidak memakan banyak kos? Ternyata tidak terlalu rumit, bahkanbisa dikatakan cukup sederhana saja, Berikut ini beberapa cara mudah yang boleh menjadi inspirasi anda dalam membuat reka bentuk rumah mewah.

Buat kedudukan teres dan seluruh bahagian rumah seakan lebih tinggi dari tanah. Siapkan sekurang-kurangnya 3 hingga 4 anak tangga untuk menuju teres. Kesan rumah berada di kedudukan lebih tinggi akan membuat rumah kelihatan elegan dan mewah. Malah anda boleh manfaatkan kawasan kosong di bawah lantai sebagai ruang simpan.


Rumah dengan kedudukan bumbung rendah akan memberi kesan murah pada kediaman. Untuk memberi kesan mewah, anda boleh tambah tinggi dinding rumah dan bumbung anda sekurang-kurangnya masing-masing kira-kira 20 cm. Rumah dengan muka bangunan tinggi akan terkesan lebih mewah. Bila ingin kesan dramatik menambah lebih dari 40 cm, kesan rumah berfasad tinggi seperti ini akan semakin menguatkan kesan mewah rumah anda.


Teres dengan tiang baik itu tiang dari bahan kayu atau tiang berbahan konkrit dengan pola klasik moden akan selalu berjaya menghadiran nuansa mewah. Jadi tak ada salahnya menambah teres berpilar pada reka bentuk rumah mewah anda. Dan kesan elegan akan muncul seketika.

Pada kediaman moden, memang sedang trend model rumah full akses tanpa sket. Selain membuat rumah terkesan lebih lapang, rupanya rumah dengan gaya seperti ini akan membuat rumah terkesan mewah. Kerana kesan lapang sering kali lekat dengan nuansa mewah.


Ingin memberi kesan mewah pada sebelah dalam rumah? Cukup dengan membuat struktur menyerupai gerbang, baik itu dalam reka bentuk klasik jawa, reka bentuk moden atau reka bentuk gaya mediterania. Struktur gerbang ini membuat rumah anda seperti istana. Sesuaikan reka bentuk, terperinci dan saiz gerbang dengan saiz rumah anda.


Untuk kesan luas, biasanya disyorkan memasang eternity yang melekat pada rangka bumbung, tetapi untuk kesan mewah, eternit ini tidak hanya anda buat dengan reka bentuk simpel, tetapi bersusun seperti piramid, supaya ada kesan bersusun yang membuat kesan mewah. Elakkan detail berlebihan supaya tidak memberi kesan bumbung yang berat.

desain rumah mewah



desain rumah mewah



desain rumah mewah



desain rumah mewah 


Dan kini Anda bisa menghadirkan desain rumah mewah tanpa sepenuhnya harus menguras kantung Anda dalam-dalam. Cukup dengan beberapa cara-cara simpel yang masih bisa Anda akali dengan biaya tidak terlalu memberatkan. Lebih banyak artikel bahasa inggris tentang rumah? Kunjungi http://home-articles.com.

Baca juga :

Iklan Atas Artikel

.

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel