-->

Pelbagai Contoh Design Dapur Minimalis Type 36



Pelbagai Contoh Design Dapur Minimalis Type 36 - Dapur mempunyai peranan yang cukup signifikan dalam sebuah rumah, sebab fungsi dapur itu sendiri adalah sebagai tempat semua kegiatan persiapan makanan dilakukan. Bagi sebahagian orang khususnya para ibu rumah tangga biasanya akan menjadikan dapur sebagai salah satu tempat kegemaran mereka.

Nah, seiring dengan semakin maraknya trend rumah minimalis di tengah masyarakat, maka penerapan reka bentuk dapur dengan konsep minimalis pun semakin menjamur di masyarakat. Selain itu, reka bentuk dapur minimalis itu sebenarnya cukup fleksible dan mudah untuk dilaksanakan pada rumah type 36, 45, 60, dsb.


Bila anda berminat ingin merekabentuk sebuah dapur yang mempunyai gaya minimalis, maka yang sebaiknya anda lakukan adalah dengan memilih warna yang tepat untuk dapur minimalis tersebut, walaupun pemilihan warna yang boleh anda pilih merupakan warna yang sesuai dengan harapan anda sebab dapur merupakan salah satu bilik yang berperanan sebagai cermin dari penghuni rumahnya, dalam hal ini maksudnya anda harus mempertimbangkan secara matang mengenai warna apa yang akan anda terapkan pada dapur bergaya minimalis itu.


Namun, bila dapur minimalis yang ada di rumah anda itu ingin anda konsep sedemikian rupa sehingga tetap kelihatan unik dan tak biasa, maka anda boleh menggabungkan warna cat dengan pemilihan material lain yang mampu membuat orang berasa kagum, kerana melihat reka bentuk dan keunikan material yang ada pada rumah tersebut, contohnya seperti batu-batu alam yang indah dipandang. Dan yang terpenting dalam sebuah dapur bergaya minimalis, sebaiknya anda mengurangkan pelbagai almari besar atau barang-barang aneh lainnya, agar pandangan dari dapur kelihatan kemas dan bersih serta tidak kelihatan terlalu sesak. Akan lebih baik lagi bila anda melengkapkan dapur dengan perabot yang mempunyai fungsi ganda, contohnya seperti rak kaca yang digunakan untuk menyimpan pinggan dan gelas hiasan kesayangan anda. Perabot dapur yang seperti itu boleh membuat anda mudah untuk mencari gelas atau pinggan hiasan yang anda cari sekaligus dapat menjadi salah satu aksesori penghias dapur minimalis.


Bila anda berminat untuk mempunyai dapur bergaya minimalis, namun bingung reka bentuk dapur seperti apa yang sesuai untuk anda terapkan, maka berikut ini ada beberapa contoh gambar yang mungkin boleh anda jadikan sebagai inspirasi:
desain dapur minimalis type 36

desain dapur minimalis type 36

desain dapur minimalis type 36

  Design Dapur Minimalis Type 36


 

Baca Juga : Atap Rumah Minimalis

Iklan Atas Artikel

.

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel